Gå till huvudinnehåll

Tillgänglighetsredogörelse för Mina sidor

Bolagsverket står bakom Mina Sidor. Den här sidan beskriver hur Mina sidor uppfyller lagen om tillgänglighet till digital offentlig service, eventuella kända tillgänglighetsproblem och hur du kan rapportera brister till oss så att vi kan åtgärda dem.

Hur tillgänglig är tjänsten?

Vi är medvetna om att delar av tjänsten inte är helt tillgängliga. Se avsnittet om innehåll som inte är tillgängligt nedan för mer information.

Vad kan du göra om du inte kan använda delar av tjänsten?

Om du behöver information från Mina sidor som inte är tillgängligt för dig, kan du meddela oss.

Du kan kontakta oss på följande sätt:

Rapportera brister i tjänstens tillgänglighet

Vi strävar hela tiden efter att förbättra tjänstens tillgänglighet. Om du upptäcker problem som inte är beskrivna på den här sidan, eller om du anser att vi inte uppfyller lagens krav, meddela oss så att vi får veta att problemet finns.

Mejla verksamt@tillvaxtverket.se om du inte kan ta del av innehållet.

Tillsyn

Myndigheten för digital förvaltning har ansvaret för tillsyn för lagen om tillgänglighet till digital offentlig service. Om du inte är nöjd med hur vi hanterar ditt påpekande om bristande webbtillgänglighet eller din begäran om tillgängliggörande av innehåll kan du anmäla till Myndigheten för digital förvaltning.

Myndigheten för digital förvaltning

Teknisk information om tjänstens tillgänglighet

Den här tjänsten är delvis förenlig med lagen om tillgänglighet till digital offentlig service. Otillgängliga delar beskrivs nedan.

Innehåll som inte är tillgängligt

Det innehåll som beskrivs nedan är på ett eller annat sätt inte helt tillgängligt.

Problem vid användning utan synförmåga

  • Det förmedlas inte alltid med skärmläsare att ett område kan fällas ut och stängas ihop, och om området är utfällt eller stängt
  • Knapparna för att ändra uppgifter är inte sammankopplade till vad det är du ändrar, vilket kan göra det otydligt.
  • Det förekommer att flervalsknappar inte är korrekt grupperade med en gemensam rubrik.
  • Det förekommer att exempelvis ikoner på knappar som inte är meningsbärande läses upp för dig som använder skärmläsare. Dessa ikoner läses också upp med engelskt uttal.

Generellt

  • När det öppnas ett nytt fönster på sidan med nytt innehåll, så får du som använder hjälpmedel inte direkt fokus på det nya innehållet.
  • Du som använder hjälpmedel som tangentbordsstyrning eller skärmläsare kan uppleva att navigationen mellan huvudinnehållet och det nya fönstret på sidan inte är logisk.
  • Vissa länkar förmedlar inte alltid att länken leder dig till en annan webbplats.

Vi jobbar kontinuerligt med att åtgärda det innehåll som inte är tillgängligt.

Så har vi testat tjänsten

  • Vi har gjort en självskattning (intern testning) av tjänsten.
  • Senaste bedömningen gjordes 18 mars 2024.
  • Tjänsten publicerades den 19 juni 2023.
  • Redogörelsen uppdaterades senast den 18 mars 2024.