Bli arbetsgivare
Här kan du läsa mer om vad det innebär att bli arbetsgivare. Du hittar bland annat information om vad ett anställningsavtal ska innehålla, vilka regler det finns kring arbetstider och vilka anställningsformer som finns.
Vad kostar det att ha anställda
När du anställer någon finns det flera olika kostnader du behöver räkna med. Här kan du bland annat läsa mer om arbetsgivaravgifter, försäkringskostnader och vad som gäller vid utbetalning av lön.
Planera din rekrytering
När du planerar att anställa en ny medarbetare är det viktigt att ha en genomtänkt plan. Vilken kompetens behöver du och hur ska du hitta rätt person?
Kollektivavtal och arbetsmiljö
Här hittar du information till dig som är arbetsgivare om vad som gäller kring arbetsmiljö, kollektivavtal och fackliga organisationer.
När en anställd blir sjuk
Har du en anställd som blivit sjuk? Få koll på vad du som arbetsgivare behöver tänka på när din anställda är borta på grund av sjukdom och hur du kan jobba förebyggande.
Ledighet
Dina anställda har rätt till ledighet från arbetet. Anledningen till ledigheten kan se olika ut. De vanligaste formerna av ledighet är semester, föräldraledighet och tjänstledighet. Det finns också andra lagstadgade ledigheter.